De perfecte Instagram date in Seoul: Haneul 'Sky' Park

Alweer een tijdje terug ging ik samen met mijn vriend op date naar Haneul Park (하늘공원), dat overigens ook bekend staat als ‘Sky Park’. Het park heeft deze bijnaam gekregen doordat dit het hoogste punt is van de World Cup Park, een geweldig uitzicht is dus gegarandeerd. Benieuwd naar deze prachtige plek voor een date (en een heleboel Instagram foto’s)? Lees dan snel verder.











World Cup Park
Het Instagram-waardige Haneul Park was vroeger allesbehalve dat. Het was namelijk een stortplaats… Pas in 1996 zijn ze begonnen met het omtoveren van deze vuilnisbelt tot meerdere parken tijdens het Landfill Recovery Project. In totaal bestaat het World Cup park uit vijf verschillende parken: Pyeonghwa (Peace) Park, Haneul (Sky) Park, Noeul (Sunset) Park, Nanjicheon Park, and Hangang Riverside Park. 

Hoe moet je er naartoe?
Met de metro kun je in Seoul vrijwel overal naartoe. Neem lijn 6 (bruin-oranje-achtig) en stap uit bij World Cup Stadium. Neem dan exit 1. Eenmaal boven loop je ongeveer direct tegen een plattegrond aan of gebruik Maps op je telefoon. Het is dan ongeveer 25 minuten lopen totdat je er bent. Waarom? Omdat je maar liefst 291 traptreden op mag… Tja, het park heeft niet voor niets de bijnaam ‘Sky’. Je kunt ook met een treintje of bus, dit kost 3.000 won voor een retour en 2.000 won voor een enkeltje. Vanaf waar deze gaat weet ik niet, beide keren dat ik naar het park ben geweest, heb ik gelopen. Het park zelf is overigens gratis. Adres: 121-250, 95 Haneulgongwon-ro, Mapo-gu, Seoul. 


Zou jij hier foto's willen maken?