Alle 'I SEOUL U' sign hotspots in Seoul

Op Instagram word je overspoeld door mensen die bij de welbekende 'I SEOUL U' signs poseren. Maar maar waar kun je deze eigenlijk vinden? Volgens de Visit Seoul website zijn er maar liefst 18 van deze hotspots in de hoofdstad. Benieuwd waar? Lees dan snel verder.
Om Zuid-Korea - en dan dus voornamelijk Seoul - te promoten voor toeristen, werd in 2015 de slogan 'I Seoul U' in het leven geroepen. Veel mensen zetten er hun vraagtekens bij, maar in ieder geval zijn de signs een hit.
Zelf ben ik bij twee van de 18 (?) signs geweest; die bij Dongdaemun Design Plaza en die van Seoul Forest. Die laatstgenoemde zie je in de afbeeldingen in deze post.
De populairste locaties van de I SEOUL U signs zijn:
• Seoul Plaza: Taepyeongno 1(il)-ga, Jung-gu. Subwy station City Hall, exit 5 en 6.
• Yeouido Hangang Park: 330 Yeouidong-ro, Yeongdeungpo-gu. Subway station Yeouinaru, exit 2.
• Ttukseom Hangang Park: 427-6 Jayang-dong, Gwangjin-gu. Subway station Ttukseom Park, exit 2.
• Dongdaemun Design Plaza: 281 Eulji-ro, Jung-gu. Subway station Dongdaemun History & Culture Park, exit 1.
• Seoul Forest: 273 Ttukseom-ro, Seongdong-gu. Sybway station Seoul Forest, exit 3.
• Yongsan Park: 137 Seobinggo-ro, Yongsan-gu. Subway station Ichon, exit 2.
De complete lijst van Visit Seoul vind je hier

Een reactie posten

9 Reacties

  1. Ik ben er nog nooit geweest, en in deze tijd zal ik er niet zo snel naar toe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo raar eigenlijk dat ze die door heel de stad verspreiden, maar wel leuk om te zoeken als je overal langs wil gaan. Heb het bekende 'Amsterdam' sign ook nog nooit gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zullen er vast wel meer van zien tijdens de olympische spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben hier nog nooit geweest, maar als de corona over is, is dit wel een wens van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw 18 stuks. Dan kom je er altijd wel eentje tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit soort plekken wel leuk. Ik vond het zo zonde dat ze het in Amsterdam weghaalden toen. Ik heb er volgens mij alleen nooit ergens in een stad 18 gezien haha, ze gaan er wel voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had het eigenlijk nog niet eerder gezien. Grappig dat het er zoveel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje maar liefst 18 van die signs. Dat zijn er heel wat. Ook wel een leuke uitdaging om bij alle 18 een foto te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is wel een leuke challenge om ze alle 18 op de foto te krijgen ja haha. Wel super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen