Korean food: Pancakes at Intogo in Itaewon


Dat pannenkoeken mijn favoriete eten is, is al van kinds af aan zo. Gelukkig is een van mijn vriendinnen, Ella, er ook gek op. Samen hebben we besloten om (alle?) pannenkoeken cafeetjes in Seoul af te gaan en ze een cijfer te geven van 1 tot en met 10. Benieuwd naar het cijfer dat wij Intogo in Itaewon geven? Lees dan snel verder.



De pancakes
Ik ging voor een chocolade shake en nam pancakes met blueberry’s, pindakaas, cream en banaan. Standaard krijg je er ook nog siroop bij, smullen dus! Tot mijn grote verbazing kregen we een hele banaan op ons bord; geweldig. Ik heb er zo’n hekel aan dat je negen van de tien keer slechts een paar schijfjes banaan (of andere stukjes fruit) krijgt. De pancakes waren lekker luchtig, maar niet te fluffy of 'ongebakken'. Ook waren ze best groot, wat mij uiteraard ook weer erg blij maakte. Ons cijfer voor de pancakes bij Intogo is een 7/10. 


Intogo & route
Intogo is een cafeetje in Itaewon dat voornamelijk American pancakes verkoopt en lekkere smoothies en shakes. Het interieur is een beetje hipster-achtig en landelijk. Een echte stijl vind ik was moeilijk om te omschrijven, haha. Online is het cafeetje helaas nauwelijks te vinden. Ga met de metro naar de bruin-oranje-gele lijn en stap uit bij station Noksapyeong (녹사평) exit 2. Gebruik vervolgens Google Maps om Intogo te vinden. Het is niet zo ver lopen en ook niet echt moeilijk, maar het is altijd fijn om er een kaart bij te hebben. Apple Maps kan Intogo helaas niet vinden, dus denk eraan Google te gebruiken. Of het adres 100% klopt, dat weet ik niet. Maar je komt in ieder geval genoeg in de buurt. Adressen hier zijn namelijk niet altijd even legit. Het cafeetje bevindt zich aan de linker kant van de grote straat, dus houd daar rekening mee.

Zou jij hier pancakes willen eten?