Een weekend in Seoul: BBQ, hiken, vriendinnen & verven



Benieuwd naar wat ik in een weekend hier in Seoul (Zuid-Korea) doe? Ik maakte de afgelopen twee dagen best wat foto’s, dus tijd voor een mini fotodagboek over hoe een casual weekend in Korea eruitziet.


ZATERDAG



Op zaterdag ging ik samen met vriendinnen Ella en Jane hiken. We wonen alle drie redelijk dicht bij elkaar en besloten een berg te nemen die ongeveer voor iedereen even ver was: Gwanaksan. Er zijn verschillende routes daar, maar omdat het onze eerste hike was (van het seizoen) gingen we voor de makkelijke.



Jane gaat met mooi weer ieder weekend hiken en Ella ging er in haar hometown Las Vegas vaak uit voor een hike. Zelf ben ik niet echt sportief meer sinds ik in Korea woon, dus ik was erg blij met deze route haha. We deden er ongeveer een uur over om op 309 meter hoog te komen inclusief rustpauze.



Toen we op dat punt waren aangekomen maakten we foto’s en gingen we aan ons ontbijt/lunch. Het was op dat moment ongeveer 13:00, dus perfecte timing. In de ochtend hadden we allemaal kimbap en water gekocht. Zelf ging ik voor mijn ultieme favoriet TUNA KIMBAP, haha.



Doordat we gingen eten dacht ik dat we de top al hadden bereikt maar dat was blijkbaar niet zo. Helaas had ik dus al wel mijn Strava app afgerond, jammer! We moesten nog een stuk verder (hoogte weet ik niet) maar dat was geen probleem. Er was een steile muur met alleen een touw dat naar beneden hing, een shortcut naar de top! Jane en ik wilden wel, maar Ella had hoogtevrees en ging liever lopend naar de -voor haar al veel te hoge- top dan met het touw. Ik ging als enige klimmen en tour guide Jane ging met Ella via het looppad.



Na de hike besloten we naar een ander station te gaan voor een lam bbq! We hadden ieder 10 spiesjes en het was heerlijk. We wilden eigenlijk naar een BBQ-buffet maar hier heeft het personeel altijd tegelijkertijd pauze en gaan zaken minimaal 1 tot ongeveer 3 uur op een dag dicht. Kunnen we ons in Nederland natuurlijk niets bij voorstellen… Maargoed. We kwamen dus het restaurant binnen toen het personeel vertelde dat ze zo met break gingen. Gelukkig hebben we alsnog goed gegeten en gaan we gewoon een andere keer terug.

Daarna heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Na het eten ging ik naar het werk van Laziz omdat hij na 10 minuten klaar zou zijn en we dan samen naar huis konden lopen. Thuis namen we een 'dutje' van maar liefst 2 uur en kon ik vervolgens niet meer in slaap vallen. Laziz was echt moe en sliep vanaf 20:00 tot de zondagochtend 09:00!

ZONDAG



De zondag is alweer voorbij voor mij. Ik heb het lekker rustig aan gedaan. Mijn dag begon met heerlijk uitslapen en vervolgens ging ik aan de slag voor mijn YouTubekanaal. Om 09:00 Nederlandse tijd publiceerde ik alweer de derde aflevering van mijn Seoul Cafe Guide serie. In die video ging ik samen met Laziz naar cafe Aquarelle waar je niet alleen de mooiste drankjes kunt drinken, maar ook lekker kunt schilderen! We besloten elkaar te maken… Hahahha, ik kan je alvast verklappen dat we beiden niet echt getalenteerd zijn. Benieuwd? Kijk dan zeker even de video en vergeet ook niet te abonneren op mijn kanaal, ik heb bijna 600 abonnees en het zou geweldig zijn dat te halen.



Vervolgens maakte ik voor mijzelf kip met wat rijst en groenten. Daarna begon ik met het maken van een schets. Nadat ik een compleet mislukte Laziz had gemaakt bij cafe Aquarelle wilde ik niets liever dan beter worden en iets moois maken. Ik was enorm geïnspireerd en besloot bij Daiso spullen te kopen om zelf aan de slag te gaan. Ik koos een foto van Laziz en mij tijdens onze trip naar Nederland afgelopen december en ging aan de slag.



Stapje voor stapje begon mijn ‘kunstwerk’ er steeds beter uit te zien. Gezichten vind ik erg moeilijk en heb besloten mij daar nog niet aan te wagen, haha. Overigens ben ik toch obsessed door een Koreaanse tattoo artist die mooie tatoeages maakt van mensen… Maar dan zonder gezicht.



Het eindresultaat! Ik wilde de achtergrond zowel groen als geel maken, zoals in de originele foto. Echter vind ik dat het groene aan de onderkant mijn werk compleet verpest. Eerlijk gezegd baal ik er echt van iedere keer dat ik ernaar kijk. Misschien probeer ik het morgen nog wat geler te maken of zo, geen idee.

Vervolgens ging ik weer aan de slag voor mijn kanaal en maakte ik avondeten voor mijzelf. Ik at brood met ei en worstjes, heel lekker en simpel.

Dat was mijn weekend! <3

Een reactie posten

0 Reacties