Couple in Korea: Hanbok shoot in Gyeongbokgung Palace


Al eeuwenlang wilde ik niets liever dan een heuse fotoshoot in Hanbok. Hanbok is de klederdracht van Zuid-Korea en wordt nog steeds gedragen tijdens belangrijke evenementen zoals bijvoorbeeld een bruiloft. Voor toeristen is het ook een enorm ding en ik heb deze jurken ook al meerdere keren gedragen. Toch was er iets wat ik nog niet had gedaan en heel graag wilde: een romantische Hanbok shoot met mijn lover. Benieuwd? Lees dan snel verder.

Stap één was natuurlijk het overtuigen van Laziz. Toen dat eenmaal gelukt was, moest hij een dag vrij van werk krijgen. Dat is overigens een hele moeilijk opgave aangezien hij standaard 7 dagen per week werkt. Hoera, het was gelukt. Dan nog een vriendin zoeken die foto’s wil en kan maken… Gelukkig wilde Fii (YTkanaal) graag helpen.

Als je naar toeristische trekpleisters als Gyeongbokgung Palace, Bukchon Hanok Village of Jeonju Hanok Village gaat word je doodgegooid met mensen in Hanbok. Meerendeel hiervan zijn meiden en vrouwen, maar je ziet ook vaak koppels. Die koppels dragen dan van die perfect matchende outfits… Mijn droom. 


Na even zoeken vonden Laziz en ik ook een winkeltje dat Hanbok verhuurde en waren we het er al snel over eens voor welke combinatie we zouden gaan. Aangezien het voornamelijk voor mij was, mocht ik beslissen. Al hadden we al wel snel samen gezegd welke het sowieso niet zouden worden. In ieder geval, met onze outfits aan liepen we terug naar het paleis (Gyeongbokgung) en was het tijd om te beginnen!


De shoot was superleuk en gezellig en ik ben erg blij met het einderesultaat. Stiekem zou ik ook nog wel echt een professionele shoot op Jeju Island of iets willen doen. Misschien lijk ik dan nog iets meer fotogeniek hahhaa. Ik had ook graag nog willen vloggen, maar dat was echt teveel geweest om er ook nog bij te doen, vooral omdat we maar voor korte tijd de outfits huurden. Sowieso raad ik het echt aan om eens een Hanbok te huren en lekker veel foto’s te maken! Overal bij dit soort toeristische plekken vind je winkels en ze hebben allemaal ongeveer dezelfde prijzen. 

Welke foto vinden jullie het leukst?

Een reactie posten

0 Reacties