Outfit: 'Best memories from Seoul' shirt and schoolgirl skirt



Het is weer hoogtijd voor een Korean fashion outfit. Dit keer een van mijn ultime favoriete: het populaire schoolgirl / tennisgirl rokje. Als ik even eerlijk moet zijn... Ik heb dit rokje in maar liefst vijf kleuren, oeps! Maar zoals ik al zei; het is mijn ultime favoriet. 

Rokjes als deze zijn al jáááren populair in Zuid-Korea. Toen ik in 2015 in Seoul studeerde werd ik er al mee doodgegooid. Het duurde echter tot 2017 voordat ik er ook mee durfde te lopen in ons kikkerlandje. Iets met bang zijn voor haatcomments omdat het totaal niet in de mode was. Tegenwoordig is dat wel anders, merken zoals H&M produceren ze nu aan de lopende band. Mijn collectie komt echter gewoon uit Seoul.

Het t-shirt van deze outfit komt - in tegenstelling tot de rokjes dus - dichter van huis... Pull&Bear namelijk! Voorheen verkochten zaken enkel shirts met steden als New York, Las Vegas of Tokyo. Sinds Zuid-Korea steeds populairder aan het worden is, verschijnen er ook steeds meer items in de schappen met Seoul erop. Het t-shirt kocht een van mijn beste vriendinnen voor mij in 2019 omdat ik toen in Seoul woonde en hij daar niet te koop was. Gelukkig kwam ze mij al snel bezoeken en nam ze hem voor mij mee, haha.



Pink Bus hotspot: Hongdae

Een reactie posten

6 Reacties