Ikseondong, een traditioneel hanok village in Seoul

Zuid-Korea is een land met een rijke geschiedenis. Er is hier een hoop gebeurd, waardoor helaas ook veel dingen verloren zijn gegaan. Gelukkig zijn er nog verschillende gebouwen in originele staat of prachtig gerenoveerd. Wijken met oude Koreaanse huizen worden Hanok villages genoemd. Eén van deze villages is Ikseondong. Benieuwd? Lees dan snel verder.

Hoewel Ikseondong een van de oudste wijken van Seoul is, heeft het even geduurd voordat het een populaire buurt werd. Veel toeristen gingen naar bekendere plekken zoals MYeongdong en Hongdae. Waarom Ikseondong opeens zo populair is geworden? HEEL VEEL LEUKE CAFEETJES! De traditionele Hanok huizen zijn omgetoverd tot de meest Instagram waardige cafeetjes met heerlijke desserts, drankjes en Insta aesthetics. Daarnaast zijn er ook veel schattige winkeltjes met kleding en sieraden boetiekjes.

Ikseondong Hanok Village is gebouwd in de jaren van 1920. Een gewone wijk waar mensen woonden en leefden. Hoewel de huizen nu een mix van traditionele en moderne cafeetjes en shops zijn, wonen er nog steeds veel mensen in de wijk. Ikseondong bestaat uit veel smalle steegjes en straatjes die op het eerste oog redelijk op elkaar lijken. Maar de winkels en verschillende muurschilderingen bewijzen het tegendeel.

Tijdens mijn tripje naar Ikseondong heb ik gevlogd :) De straatjes, de winkels en natuurlijk de leuke cafeetjes!







Follow my blog with Bloglovin

Een reactie posten

9 Reacties

  1. Heel veel leuke cafeetjes! Dat klinkt mij als muziek in de oren haha, héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er allemaal mooi en kleurrijk uit. Ik wil terug ♥️🌿

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel leuk uit zeg! Ik ga het aan mijn dochter laten zien, die wil deze zomer ook naar Korea voor een maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk! Moet ze ook zeker even mijn kanaal bekijken, hihi. En ze kan mij altijd contacten als ze hier is :D

      Verwijderen
  4. Wat ziet het er leuk uit! Ik zou ook best eens naar Korea willen aan de hand van jouw beelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke plaatjes, ziet er erg leuk uit daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie plaatjes. Vooral de laatste foto met de bloemen erbij vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh dat ziet er super gezellig uit! Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen